8 Ağustos 2013 Perşembe

UYUMSUZ / Kitap Yorumu

Gönderen Unknown zaman: 02:23
TEK BİR SEÇİM
ARKADAŞLARINI BELİRLER
TEK BİR SEÇİM
İNANÇLARINI TANIMLAR
TEK BİR SEÇİM
SADAKATİNİ ŞEKİLLENDİR 
HEM DE SONSUZA KADAR
TEK BİR SEÇİM
SENİ DÖNÜŞTÜREBİLİR!

Açlık oyunları hayranlarının, bayılacakları yeni bir seri daha...İlk olarak kitabın çevirisi başta çok garip geldi. Çünkü kitap "şimdiki zaman" formunda yazılmış. Her şey "yapıyor, ediyor, gidiyor.." gibisinden yani. Ama zamanla alıştığım için benim için bir sorun teşkil etmedi.


 Rahatsızlık duyduğum bir konu daha vardı. O da DÖRT. Çevirmenimiz nedense kitapta "Four" adlı eğitmenimizin adını türkçeye çevirmiş. Nedenini bilmiyorum ama Dört adı bana fazlasıyla saçma geldi ve sinirimi bozdu.


 Konuya gelirsek; bu küçük kusurları örtecek kadar güzel bir kurgusu var. Gerçekten bir an bile sıkılmadan okuduğum bir kitaptı. 

Beş tane koloni olduğunu düşünün. Seçim yaşına gelene kadar ailenin kolonisinde büyüyorsun. Daha sonra ise seni bir sınava sokuyorlar. Bir tür simülatör. Senin hangi gruba daha uyumlu olduğunu anlamana yardım ediyor. Bu gruplar: Dostluk, Bilgelik, Fedakarlık, Cesurluk ve Dürüstlük. Tek bir seçim hakkın oluyor ve fikrini değiştiremiyorsun. Beatrice, sınavda oldukça garip bir sonuç alıyor. Bunun ne olduğunu söylemeyi planlamıyorum :)) Okumanız gerekecek.
Kitabın konusu bu kadar değil tabi ki ama spoiler vermek istemiyorum çünkü kitap yeterince ilginç ve diğer okuyucularımın da okurken benim kadar şaşırmasını isterim :) Hiç bitmesin istedim ama ne yazık ki her kitap gibi bunun da bir sonu varmış :D Serinin geri kalan kısmını heyecanla bekliyor olacağım.


2 yorum:

deeptone dedi ki...

ağustosta beş kitap bitirmişsin.
iyisin.
benim gibi hızlısın demek ki.
:)
ben hep bi günde bitiriyom.
:)

Unknown dedi ki...

En fazla iki günümü alıyor kitapları bitirmek daha ne olduğunu anlamadan bitiyorlar :)

Yorum Gönder

 

Once Upon A Time Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review